حرية سقفها السماء

وكالة سرايا الإخبارية

إبحــث في ســــرايا
الخميس ,18 أبريل, 2024 م
طباعة
  • المشاهدات: 29235

فريدة سيف النصر تدافع عن محمد فؤاد بعد الهجوم عليه بسبب حفل السعودية

فريدة سيف النصر تدافع عن محمد فؤاد بعد الهجوم عليه بسبب حفل السعودية

فريدة سيف النصر تدافع عن محمد فؤاد بعد الهجوم عليه بسبب حفل السعودية

27-05-2023 08:58 PM

تعديل حجم الخط:

سرايا - دعمت الفنانة فريدة سيف النصر، الفنان محمد فؤاد بسبب الهجوم عليه بعد إحياء حفله الأخير في المملكة العربية السعودية على مسرح بنش مارك، مطالبة المهاجمين بالكف عن التنمر والتنظير وتصيد الأخطاء.

وكتبت فريدة سيف النصر عبر حسابها بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: "لله حسابات أخرى يا فؤاد يا محترم.. ما كفاية بقى يا جماعة تنمر وتنظير وتصيد أخطاء كفاية نذبح فنانين كبار على كلمة مجاملة اتقالت وهي صح عندهم أخلاق وحسن استقبال وكرم".





وأضافت فريدة سيف النصر: "أنا لا بغني ولا بطبل ولا أنفع في العمر المحترم ده أعمل استعراض أو حفلة بأقول الحق ومش معنى أني أشكر في بلد يعني بلدي لأه، عمر دياب أكتر واحد بيجامل بس مش بالميكروفون وهما يتجاملوا بيشغلوا الناس اللي نسيناهم إحنا، لظروفنا مفيش حفلات.. هما السعودية دي مش عرب زينا ولا إحنا لازم نقلب الدنيا على بعضها".

وأوضحت فريدة سيف النصر: "فؤاد محترم واللي في قلبه على لسانه مايستاهلش كده.. ولو كل واحد يلوم نفسه ويعاتبها على تصرف على صورة أو أي قرف مش هيتكلم على غيره.. إنسانيا بقى له كتير ماشتغلش وكان مريض.. مين عارف عملوا معاه إيه.. خلصنا بقى هو لا بنرحم ولا يعجبنا رحمة ربنا بعباده كفاية بهدلة في بعض.. عيب ياحبايبي عيب".

وتعرض محمد فؤاد لحملة هجوم على السوشيال ميديا بعد حديثه على مسرح حفله أمس بالسعودية، إذ قال: حلم لنا كمطربين مصريين أننا نغني لـ أعظم ناس على وجه الأرض، السعودية ساكنة جوه قلب كل الوطن العربي، والشعب السعودي هو اللي علمنا يعني إيه أخلاق وكرم".


 


لمتابعة وكالة سرايا الإخبارية على "فيسبوك" : إضغط هنا

لمتابعة وكالة سرايا الإخبارية على "تيك توك" : إضغط هنا

لمتابعة وكالة سرايا الإخبارية على "يوتيوب" : إضغط هنا






طباعة
  • المشاهدات: 29235

إقرأ أيضا

الأكثر مشاهدة خلال اليوم

إقرأ أيـضـاَ

أخبار فنية

رياضـة

منوعات من العالم